Do kolejowego rozkładu jazdy został wprowadzony nowy bezpośredni pociąg nad Bałtyk, z Bydgoszczy do Kołobrzegu. Będzie kursować od 16 czerwca, w dni powszednie. W wakacje ofertę uzupełni sezonowe połączenie pociągiem „Rybitwa” (w soboty i niedziele). Latem zostanie też uruchomiony nowy kurs z Inowrocławia przez Toruń do Jabłonowa Pomorskiego.
– Konsekwentnie stawiamy na transport publiczny – podkreśla marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki. – Reagujemy na sygnały mieszkańców, uruchamiamy nowe połączenia, kupujemy nowoczesny tabor i remontujemy infrastrukturę. Chcemy zapewnić pasażerom wysoki standard i wygodę podróży – deklaruje.
Nowy pociąg będzie wyjeżdżał ze stacji Bydgoszcz Główna o 10:37, do Kołobrzegu dotrze o 14:32. Skład będzie się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach kolejowych po drodze, dzięki czemu z połączenia skorzystają także mieszkańcy mniejszych miejscowości.
Na Wybrzeże
Od 19 czerwca Arriva uruchomi na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego nowy sezonowy, codzienny, bezpośredni
pociąg na Hel. Dzięki współpracy z samorządami województw zachodniopomorskiego i wojewódzkiego do Szczecina kursuje już
pociąg Regio „Barnim”. W odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczne i we współpracy z partnerami w sąsiednich regionach UMWK-P uruchomił również bezpośrednie pociągi do innych ważnych ośrodków w siedmiu polskich województwach.
Do Jabłonowa Pomorskiego
W odpowiedzi na wnioski podróżnych od 15 czerwca do końca roku będzie kursował nowy poranny pociąg z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego (powiat brodnicki). Wyruszy w trasę o 4:50, w Toruniu będzie o 5:21, a w Jabłonowie Pomorskim o 6:15. To połączenie umożliwi pasażerom dojazd do pracy w Toruniu. Z pociągu skorzystają też uczniowie dojeżdżający do szkół w Jabłonowie Pomorskim i pracownicy firm wysiadający na przystanku kolejowym w Rychnowie Wielkim (powiat golubsko-dobrzyński).
Pociągi kursujące według nowego rozkładu jazdy przejadą, w porównaniu z 2024 rokiem, o 300 tysięcy kilometrów więcej (łącznie 6,5 miliona kilometrów).
W 2025 roku dopłaty Urzędu Marszałkowskiego do regionalnych przewozów pasażerskich wyniosą 237 milionów złotych. W tej kwocie są koszty rekompensat dla Arrivy i Polregio oraz koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe – 31,3 milionów zł.